De impact van onze Branding.
Wat is branding exact?
Bij branding denk je misschien als eerste aan een logo of een slogan. Of aan een doorgevoerde stijl en lettertype. Maar branding is natuurlijk veel meer dan dat. Kort gezegd is branding een manier om producten, diensten en organisaties van elkaar te onderscheiden. Dat kan door middel van een naam, een term of een ontwerp, maar tegenwoordig is de relatie met de klant een veel groter onderdeel van branding dan beeldtaal. Branding gaat namelijk ook over de waarden van je bedrijf en hoe je deze vertaalt naar bijvoorbeeld de merkidentiteit en de bedrijfscommunicatie. Dat zie je terug in de versterking van de klantenrelaties en het vertrouwen van medewerkers.
Wanneer is branding essentieel?
Eigenlijk is de essentie van branding herkenbaarheid creëren bij de klant en het controleren van de beeldvorming van de klant. Met branding onderscheid je een merk of een bedrijf met de concurrent en oefen je tegelijkertijd invloed uit op de beeldvorming van je doelgroep. Daarbij komt meer kijken dan alleen een positieve beeldvorming genereren. Met branding kun je laten zien waar je bedrijf voor staat. Dat wekt vertrouwen bij je klantenkring en motivatie bij de medewerkers. Zoals eerder benoemd, is branding op die manier ook de kern van bedrijfscommunicatie. Hoe je bedrijf naar buiten toe communiceert en intern communiceert, heeft ontzettend veel invloed op de groei en het succes van een bedrijf. Zo speelt bedrijfscommunicatie een grote rol bij branding.
Gebaseerd op 60+ reviews
(Trusted Score 5.0 / 5.0)
Gebaseerd op 100+ reviews
(Trusted Score 5.0 / 5.0)
Aan de slag met Branding.
Branding heeft een grote impact op je bedrijf en is veel meer dan alleen beeldtaal. Met branding versterk je klantrelaties, creëer je herkenbaarheid en vertrouwen onder de klanten én medewerkers en verbeter je de bedrijfscommunicatie. Branding is veel meer dan alleen een mooi merk en een slimme slogan. Met branding kun je de merkidentiteit van je bedrijf neerzetten en je bedrijf verder laten groeien. Dat zie je altijd terug in de omzet van je bedrijf en het plezier van je medewerkers. Herkenbaarheid, bedrijfscommunicatie en onderscheiding zijn pijlers binnen branding. Onze professionals kunnen aan de hand van deze pijlers en nog veel meer hulp op maat leveren en je ondersteuning op weg naar een passende en effectieve merkidentiteit.